Regulamin
Regulamin Sklepu internetowego
- DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym Regulaminie Sklepu Internetowego (dalej „Regulamin”) jest mowa o:
- Usługodawcy – należy przez to rozumieć należy przez to rozumieć MHM BUD Sp. z o.o, ul. Kardynała Stanisława Hozjusza 1, 10—041 Olsztyn, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, Wydział VIII Gospodarczy KRS pod nr 0000878663, REGON: 387957488, NIP: 7393948916, email: zlecenia@mhm-bud.pl
- Sklepie internetowym – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://mhm-bud.pl,
W szczególności:
https://mhm-bud.pl/profesjonalna-weryfikacja-niemieckich-kontrahentow/
- Usługach – należy przez to rozumieć świadczone przez Usługodawcę usługi:
- Szkolenia online,
- Konsultacje online,
- Weryfikacja niemieckich kontrahentów,
- Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, niebędącą osobą prawną, której Kodeks Cywilny przyznaje zdolność prawną;
- Uczestniku – należy przez to rozumieć Klienta lub osobę wskazaną przez Klienta, która bierze udział lub jest zainteresowana wzięciem udziału w Szkoleniu;
- Konsumencie – należy przez to rozumieć Klienta, będącego osobą fizyczną, dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady zakupu Usług przez Klientów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Za pośrednictwem Sklepu internetowego Usługodawca prowadzi sprzedaż Usług uwidocznionych na stronach Sklepu internetowego.
- Informacje zawarte w Sklepie internetowym mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy
w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Zamówienie składane przez Klienta ma charakter oferty
w rozumieniu art. 66 oraz art. 661 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny, której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a umowa o świadczenie Usług, zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi potwierdzenia zamówienia przez Usługodawcę. - Usługodawca informuje, że wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca są następujące:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
b) dostęp do poczty elektronicznej;
c) przeglądarka internetowa, np.: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge;
d) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768;
e) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
a) zmiany cen Usług (Zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji);
b) wycofania poszczególnych Usług ze Sklepu internetowego;
c) wprowadzania nowych Usług do Sklepu internetowego.
- Wszelkie elementy graficzne, tekstu, znaki towarowe Usługodawcy na stronach Sklepu internetowego są prawnie zastrzeżone, a Klient nie jest uprawniony do korzystania z nich i ich rozpowszechniania.
- Usługodawca oświadcza, że wszelkie Usługi oferowane przez Usługodawcę, wykonywane będą
z zachowaniem należytej staranności, właściwej dla usług z zakresu IT.
III. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Klient składa zamówienie poprzez:
a) wybranie opcji zakupu Usługi,
b) prawidłowe wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia na stronie Sklepu internetowego,
a także wysłanie ww. elektronicznego formularza,
c) wybranie formy płatności;
d) W przypadku Szkoleń online – wyrażenie zgody na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu odstąpienia od umowy zawartej na odległość (w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy);
e) kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”,
f) potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji w postaci wiadomości e-mail wysłanej do Klienta wraz z przesłaniem faktury pro-forma;
g) otrzymanie od Klienta płatności za Usługę.
- Usługodawca potwierdzi zamówienie za pomocą poczty elektronicznej, co będzie oznaczało jego przekazanie do realizacji.
- Jeżeli zamówienie na Usługę Konsultacji online nie może być zrealizowane w określonym terminie ze względów organizacyjnych – Usługodawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej i zaproponuje inny termin lub sposób realizacji zamówienia (np. poprzez częściową realizację zamówienia). Jeżeli Klient nie zaakceptuje nowego terminu realizacji lub sposobu realizacji zamówienia, wówczas zamówienie zostaje anulowane, a żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji zamówienia.
- Złożenie zamówienia na Usługę jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu przez Klienta.
- Każda osoba, która zapisuje się na szkolenie, konsultacje lub weryfikację kontrahentów, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu otrzymywania ofert handlowych i materiałów marketingowych od Usługodawcy.
- PŁATNOŚCI
- Cena aktualna w Sklepie internetowym w momencie złożenia zamówienia przez Klienta ma charakter wiążący. Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT w stawce obowiązującej
w chwili złożenia zamówienia). - Usługodawca wystawia fakturę proforma.
- Przyjmowane przez nas formy płatności to:
a) przelew zwykły – Klientowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej wysyłana jest faktura proforma wraz z numerem rachunku bankowego lub tylko numer rachunku bankowego Usługodawcy, zamówienie zostanie zrealizowane po opłaceniu i zaksięgowaniu płatności u Usługodawcy.
b) płatność za pomocą bankowości internetowej – tj. rozliczenia transakcji kartą kredytową, e-przelewem lub z wykorzystaniem systemów płatności PayU.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo ograniczenia dostępnych dla Klientów sposobów płatności.
- Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
- Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak:
- faktury VAT proforma i faktura VAT z załącznikami,
- faktury VAT korygującej z załącznikami i formularzy.
Niniejsza zgoda uprawnia Usługodawcę również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej.
- Klient otrzymuje faktury VAT w formie elektronicznej w postaci pliku PDF jeżeli zaznaczy taką chęć wypełniając formularz zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty w systemie płatności elektronicznych dostępnych w Sklepie Internetowym.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania osób trzecich, w tym za awarie systemów płatności, problemy techniczne z serwerami czy inne zakłócenia niezależne od Usługodawcy.
- REALIZACJA ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI KONSULTACJI ONLINE
- Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu Usługi Konsultacji online, ich zakresu, czasu trwania są każdorazowo zawarte w opisie zamieszczonym w Sklepie Internetowym przy danej Usłudze.
- Klient wybiera w dostępnym w Sklepie internetowym terminarzu termin danej Usługi Konsultacji online. Szczegółowe informacje zostaną przesłane Klientowi w stosownej wiadomości e -mail.
- Nieobecność Klienta na Konsultacjach online nie stanowi nienależytego wykonania Usługi przez Usługodawcę i powoduje wygaśnięcie po stronie Klienta wszelkich roszczeń.
- REALIZACJA ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI SZKOLENIA ONLINE
- Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu Usługi Szkolenia online ich zakresu, czasu trwania są każdorazowo zawarte w opisie zamieszczonym w Sklepie Internetowym przy danej Usłudze.
- Wszelkie materiały, które są prezentowane i udostępniane Uczestnikom w ramach prowadzonego Szkolenia online są chronione prawem autorskim. Materiały mogą być wykorzystywane w formie elektronicznej
i papierowej wyłącznie w celu informacyjnym i pomocniczym lub do zastosowań wewnątrzorganizacyjnych przez Klienta. Wykorzystywanie materiałów w szerszym zakresie, w szczególności ich zwielokrotnianie
i rozpowszechnianie w celach zarobkowych lub innych celach komercyjnych, wymaga uprzedniej zgody Usługodawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, a jej brak może skutkować pociągnięciem do odpowiedzialności w myśl przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.). - Szkolenie online uważa się za dostarczone w chwili, gdy Szkolenie online zostało udostępnione Klientowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Klient lub urządzenie, uzyskali do nich dostęp.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania z treści cyfrowych dostarczanych w ramach Usług, w tym za utratę danych, przerwy w działalności, utratę zysków czy inne straty finansowe.
VII. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI WERYFIKACJI NIEMIECKICH KONTRAHENTÓW
- Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu Usługi weryfikacji kontrahentów z Niemiec są każdorazowo zawarte w opisie zamieszczonym w Sklepie Internetowym przy danej Usłudze.
- Klient, zamawiając Usługę weryfikacji kontrahentów z Niemiec, po wypełnieniu stosownego formularza, otrzyma na wskazany w formularzu adres email Raport o Firmie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wynik Raportu o Firmie, jego kompletność, aktualność ani przydatność do określonych celów Klienta. Raport ma charakter informacyjny i nie stanowi porady prawnej, finansowej ani gospodarczej. Klient zobowiązany jest do samodzielnej oceny otrzymanych informacji oraz podejmowania decyzji na własne ryzyko.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania z treści cyfrowych dostarczanych w ramach Usług, w tym za utratę danych, przerwy w działalności, utratę zysków czy inne straty finansowe.
VIII. ANULOWANIE ZAMÓWIENIA i ODSTĘPIENIE OD UMOWY
- Klient jest uprawniony do anulowania prawidłowo złożonego zamówienia do momentu potwierdzenia złożenia zamówienia i rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Usługodawcę, przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres email Usługodawcy: zlecenia@mhm-bud.pl. Klient może również wykorzystać formularz odstąpienia stanowiący załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Klient może odstąpić od umowy sprzedaży Usługi Konsultacji online najpóźniej na 3 dni przed terminem Konsultacji online. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku anulowania zamówienia, jak i odstąpienia od umowy, Usługodawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Klienta.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Klienta jest wyłączone w przypadku:
a) jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) Usługa stanowi dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- POSTANOWIENIA DOTYCZACE KONSUMENTÓW
- Do umów zawartych pomiędzy Usługodawcą i Konsumentem zastosowanie znajdują postanowienia ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.). - Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 14 poniżej.
- Prawo do odstąpienia w terminie 14 dni od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi
w odniesieniu do umowy o dostarczenie Szkolenia online i Weryfikacji kontrahentów z Niemiec, który nie jest zapisany na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy (zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). - W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- REKLAMACJE
- Reklamacje dotyczące przebiegu lub jakości Usług należy przesyłać na adres e-mail wskazany w punkcie I Regulaminu lub przesyłać listem poleconym na adres wskazany w punkcie I Regulaminu niezwłocznie, nie później jednak niż 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności objętych reklamacją.
- Dla ułatwienia procesu reklamacji zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności: opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację, oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanej usługi w Sklepie internetowym (fakturę oraz numer zamówienia) oraz żądanie Klienta w związku z wadą.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Konsumenta usługodawca zwróci wartość kupionej Usługi.
- Klient traci uprawnienia określone w ust. 1 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Usługi z umową nie zawiadomi Usługodawcy o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Klienta rezultatu, Klient, będący Konsumentem może skorzystać m.in. z:
1) Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
2) Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
3) Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- ZMIANA TERMINU KONSULTACJI ONLINE
- W przypadku Usługi Konsultacji online, Klient, który zakupił daną Usługę ma możliwość jednorazowej zmiany terminu jej świadczenia na inny, pod warunkiem, iż zmiana taka zgłoszona zostanie Usługodawcy na adres e-mail zlecenia@mhm-bud.pl nie później niż na 3 dni przed pierwotnym (oryginalnym) terminem świadczenia Usługi,
a także pod warunkiem, iż Usługodawca będzie dysponował wolnymi miejscami we wskazanym przez Klienta, nowym terminie świadczenia danej Usługi. - W udokumentowanych przypadkach losowych nieuczestniczenia (niestawienia się) na zakupionej Konsultacji online, która się odbyło w terminie zakupionym przez Klienta, Klient ma możliwość jednorazowej zmiany terminu jej świadczenia na inny, pod warunkiem jak najszybszego przesłania skanu dokumentu potwierdzającego ten przypadek losowy Usługodawcy na adres e-mail zlecenia@mhm-bud.pl pod warunkiem, iż Usługodawca będzie dysponował wolnymi miejscami we wskazanym przez Klienta, nowym terminie świadczenia danej Usługi.
XII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane są na podstawie Umowy świadczenia usług i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU)
o ochronie danych (RODO). - Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadnione interesy administratora).
- Wszelkie informacje związane przetwarzaniem danych osobowych Klienta przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://mhm-bud.pl/polityka-prywatnosci/.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania działalności Sklepu internetowego
z powodu prac administracyjno – konserwacyjnych. - Usługodawca informuje, iż Sklep internetowy może zawierać błędy techniczne oraz merytoryczne, które będą weryfikowane natychmiast po ich wykryciu.
- Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu internetowego w zakładce https://mhm-bud.pl/regulamin/.
- Usługodawca w uzasadnionych przypadkach może dokonywać zmian Regulaminu, jednakże zmiany Regulaminu nie będą wypływały na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów wynikłych z tytułu interpretacji niniejszego Regulaminu jak i realizacji transakcji jest sąd miejscowo i rzeczowo właściwy według siedziby Usługodawcy.
- W sprawach nie określonych w niniejszym Regulaminie obowiązują prawa Kodeksu Cywilnego ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.)..
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 4.04.2025 i dotyczy wszystkich umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.